Creating new value chain based upon an holistic enterprise support mechanism (ENTER-VALUE)

Η διασυνοριακή περιοχή και στις δύο χώρες, Ελλάδα και Βουλγαρία, χαρακτηρίζεται συχνά από δυσκολίες στην πρόσβαση στη χρηματοδότηση, περιορισμένη πρόσβαση στην τεχνογνωσία των επιχειρήσεων, αδύναμη επίσημη και άτυπη πρόσβαση σε γενικές πληροφορίες, έλλειψη υπηρεσιών υποστήριξης για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προϊόντων / υπηρεσιών, ανεπαρκής ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και των δεξιοτήτων του  και χαμηλές επιδόσεις στη διεθνοποίηση.

Το έργο ENTER-VALUE προσπαθεί να δημιουργήσει έναν Ολιστικό Μηχανισμό Υποστήριξης Επιχειρήσεων, να ενθαρρύνει τη δικτύωση μεταξύ του τουρισμού, του λιανικού εμπορίου και της δημιουργικής οικονομίας και να δημιουργήσει νέες μάρκες με βάση τα τοπικά φυσικά και πολιτιστικά αγαθά. Το ENTER-VALUE περιλαμβάνει την ανάπτυξη μιας Στρατηγικής Αλυσίδας Αξίας μεταξύ του τουρισμού, του λιανικού εμπορίου και της δημιουργικής οικονομίας στην διασυνοριακή περιοχή , την εγκατάσταση και τον εξοπλισμό δύο Ολιστικών Μηχανισμών Υποστήριξης Επιχειρήσεων (στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία), καθώς και την προετοιμασία ενός εξατομικευμένου εργαλείου αλυσίδας αξίας και την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας εικονικής προσομοίωσης επιχειρήσεων. Μαζί με τις δραστηριότητες διαβούλευσης με τους βασικούς ενδιαφερόμενους, αναφέρεται στη δημιουργία μιας κινητής συμβουλευτικής μονάδας που αποτελείται από ένα Διεθνές Δίκτυο Μεντόρων, διασυνδεδεμένο με τα Γραφεία Σταδιοδρομίας των Πανεπιστημίων και με οποιοδήποτε άλλο φορέα που σχετίζεται με τον τουρισμό, το λιανικό εμπόριο και τη δημιουργική οικονομία.

ΟΙ Εταίροι του Έργου είναι:

  • Επικεφαλής Εταίρος- Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης
  • Εταίρος 2 του έργου – Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Βυζαντινή Θεσσαλονίκη
  • Εταίρος 3 του έργου – Association Eco Nevrokop
  • Εταίρος 4 του έργου – AGENCY FOR ECONOMIC DEVELOPMENT HIGH WESTERN RHODOPES

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 627.367,00€ και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Βουλγαρίας.

Ο γενικός στόχος του προτεινόμενου έργου ENTER-VALUE είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των υφιστάμενων επιχειρήσεων και η τόνωση της δημιουργίας επιχειρήσεων με: (α) τη δημιουργία ενός Ολιστικού Μηχανισμού Υποστήριξης Επιχειρήσεων (HESM) που περιλαμβάνει δραστηριότητες κατάρτισης, συμβουλευτικής και καθοδήγησης (β) ενθάρρυνση της δικτύωσης μεταξύ εταιρειών του τουριστικού τομέα με λιανικό εμπόριο και δημιουργική οικονομία και (γ) δημιουργία νέων σημάτων με βάση τα τοπικά φυσικά και πολιτιστικά αγαθά, προσφέροντας ένα βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην διασυνοριακή περιοχή. Για το σκοπό αυτό, ο κύριος στόχος είναι η αποτελεσματική αποτύπωση της αξίας στις τελικές αγορές, προκειμένου να προκύψουν μεγαλύτερα κέρδη και να δημιουργηθούν αμοιβαία αποδεκτά αποτελέσματα για όλες τις επιχειρήσεις που εμπλέκονται στην Αλυσίδα Αξίας (VC) από την παραγωγή έως την κατανάλωση και τη διάθεση. Από αυτή την άποψη, το ENTER-VALUE στοχεύει να διατηρήσει τις τρέχουσες θέσεις εργασίας και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Οι συγκεκριμένοι στόχοι του έργου είναι:

  • Ανάπτυξη Στρατηγικής:

Η ανάπτυξη μιας Στρατηγικής Αλυσίδας Αξίας μεταξύ του τουρισμού, του λιανικού εμπορίου και της δημιουργικής οικονομίας στην διασυνοριακή περιοχή

  • Value chain Tool:

Η προετοιμασία ενός εξατομικευμένου εργαλείου αλυσίδας αξίας και μονάδων

  • Μηχανισμοί Υποστήριξης Επιχειρήσεων:

Η εγκατάσταση και ο εξοπλισμός δύο συμπορευόμενων Ολιστικών Μηχανισμών Υποστήριξης Επιχειρήσεων, ικανών να υποστηρίξουν πλήρως τις ομάδες παρέχοντας τους ένα σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον με όλη την ευελιξία που απαιτείται για να προσαρμοστούν σε διαφορετικές και μεταβαλλόμενες απαιτήσεις.

  • Πλατφόρμα Προσομοίωσης:

Η ανάπτυξη πλατφόρμας εικονικής προσομοίωσης επιχειρήσεων

  • Χώρος Εργασίας:

Η έναρξη λειτουργίας ενός διαδικτυακού χώρου εργασίας και οπτικού βήματος

  • Μηχανισμοί Υποστήριξης:

Η καθιέρωση δύο ολιστικών μηχανισμών υποστήριξης (HESM), που περιλαμβάνουν εκπαίδευση, υποστήριξη και καθοδήγηση καθώς και επιχειρηματικές αποστολές

  • Διαβούλευση:

Η διαβούλευση με τους βασικούς φορείς, η σύσταση πολιτικής και η κεφαλαιοποίηση. Από αυτή την άποψη, το έργο επιδιώκει τη δημιουργία μιας συμπαγούς και σταθερής διασυνοριακής πλατφόρμας, δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας και παρέχοντας ευκαιρίες για την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που προσφέρει η περιοχή.

Το έργο δομείται σε πέντε επιμέρους Πακέτα Εργασίας, κάθε ένα από τα οποία συντίθεται από επιμέρους παραδοτέα, για την υλοποίηση των οποίων οι εταίροι του έργου συνεργάζονται μεταξύ τους. Τα Πακέτα Εργασίας είναι:

  • Πακέτο Εργασίας 1 (ΠΕ1):

Διαχείριση και συντονισμός του έργου

  • Πακέτο εργασίας 2 (ΠΕ2):

Επικοινωνία και διάχυση

  • Πακέτο εργασίας 3 (ΠΕ3):

Στρατηγική Αλυσίδας Αξίας

  • Πακέτο εργασίας 4 (ΠΕ4):

Μηχανισμός Υποστήριξης & Ψηφιακά Εργαλεία

  • Πακέτο εργασίας 5 (ΠΕ5):

Ανάπτυξης Δυναμικής

  • Πακέτο εργασίας 6 (ΠΕ6):

Δράσεις εκτός επιλέξιμης περιοχής

Τα αποτελέσματα του έργου του έργου εντός της περιόδου προγραμματισμού καθώς και αμέσως μετά, περιλαμβάνουν:
• (100) φιλοξενούμενοι επιχειρηματίες & ομάδες λαμβάνουν υποστήριξη από τον Ολιστικό Μηχανισμό Υποστήριξης Επιχειρήσεων.
• (250) συμμετέχοντες συμμετέχουν σε ημέρες επίδειξης
• (80) νέοι επιχειρηματίες συμμετέχουν σε Εκδηλώσεις προώθησης
• (200) νέοι επιστήμονες, (100) τοπικές εταιρείες, (40) υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής & (25) εμπειρογνώμονες κάνουν χρήση της στρατηγικής της Αλυσίδας Αξίας μεταξύ τουρισμού, λιανικού εμπορίου και δημιουργικής οικονομίας, Οδηγού καλών πρακτικών, Εργαλειοθήκη και ενότητες.
• (120) επιχειρηματίες συμμετέχουν στο πρόγραμμα ολιστικού μηχανισμού υποστήριξης HESM και (80) εξ αυτών συμμετέχουν σε επιχειρηματικές αποστολές.
• (200) τοπικές εταιρείες επισκέπτονται την Πλατφόρμα Εικονικής Προσομοίωσης Επιχειρήσεων και το Visual Pitch ενώ 100 από τις εταιρείες χρησιμοποιούν τον διαδικτυακό χώρο εργασίας.
• (15) επιχειρηματίες αναπτύσσουν το δικό τους νέο επιχειρηματικό σχέδιο
• (5) θεσμικά όργανα της ΕΕ, (10) εθνικά ιδρύματα, (30) περιφερειακά και τοπικά ιδρύματα θα ενημερωθούν για τα αποτελέσματα των έργων
• (50 επιχειρηματίες), (10) τοπικές αρχές & (10) εκπαιδευτικά ιδρύματα συμμετέχουν στις διαβουλεύσεις με βασικούς φορείς.
• (10.000) πολίτες είναι η ομάδα -στόχος της Εκστρατείας ΜΜΕ
• (30) υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, ΜΜΕ και μέλη του προσωπικού επηρεάζονται από την οργάνωση της αποστολής
• (800) επισκέψεις στον ιστότοπο ετησίως