Promoting entrepreneurship by supporting promising innovative ideas through pre-incubating mechanisms (Co-Working)

Η διασυνοριακή περιοχή και στις δύο χώρες, Ελλάδα και Βουλγαρία, χαρακτηρίζεται συχνά από δυσκολίες στην πρόσβαση στη χρηματοδότηση, περιορισμένη πρόσβαση στην τεχνογνωσία των επιχειρήσεων, αδύναμη επίσημη και άτυπη πρόσβαση σε γενικές πληροφορίες, έλλειψη υπηρεσιών υποστήριξης για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προϊόντων / υπηρεσιών, ανεπαρκής ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και των δεξιοτήτων του  και χαμηλές επιδόσεις στη διεθνοποίηση.

Ο γενικός στόχος του έργου CO-WORKING είναι η ενθάρρυνση στη δημιουργία επιχειρήσεων δημιουργώντας ένα καινοτόμο οικοσύστημα στην διασυνοριακή  περιοχή, βασισμένο στην εγκαθίδρυση δύο υποστηρικτικών μηχανισμών προθερμοκοίτισης επιχειρήσεων στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία αντίστοιχα. Σε αντίθεση με μία κοινή θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων, η προθερμοκοίτιδα θα υποστηρίζει μόνο επιχειρηματικά ιδέες/ έργα και όχι ήδη λειτουργούσες επιχειρήσεις.

ΟΙ Εταίροι του Έργου είναι:

  • Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας ΑΕ (Επικεφαλής Εταίρος)
  • Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Εταίρος 2)
  • University Of National and World Economy (Εταίρος 3)
  • National Company Industrial Zones PLC (Εταίρος 4)

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 585.712,30€ και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Βουλγαρίας.

Tο έργο στοχεύει στην επιτάχυνση των ομάδων πρώιμου σταδίου για την εξέλιξη μιας επιχειρηματικής ιδέας υπό πραγματικές συνθήκες, προτού αναλάβει επιχειρηματικό ρίσκο με στόχο τη μετατροπή των αρχικών ιδεών σε βιώσιμες προτάσεις που ξεπερνούν τη λεγόμενη «κοιλάδα του θανάτου».
Οι συγκεκριμένοι στόχοι του έργου είναι:

  • Ανάπτυξη Στρατηγικής:

Η ανάπτυξη μιας στρατηγικής προ-θερμοκοίτισης στη διασυνοριακή περιοχή με βάση τη διαβούλευση με τους τοπικούς ενδιαφερόμενους και την εμπειρική επιτόπια εργασία, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες διεθνείς μεθοδολογίες.

  • Προ-θερμοκοιτίδες:

Η εγκατάσταση και ο εξοπλισμός δύο προθερμοκοιτίδων.

  • Εργαλείο Διάγνωσης Επιχειρηματικής Ιδέας:

Η ανάπτυξη ενός Εργαλείου Διάγνωσης Επιχειρηματικής Ιδέας που σχετίζεται με μια Εργαλειοθήκη προθερμοκοίτισης. Σε αυτή τη βάση, ομάδες πρώιμου σταδίου μπορούν να αναπτύξουν το δικό τους Business Model Canvas (BMC) και να επικυρώσουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες βάσει μιας μεθοδολογίας διάγνωσης επιχειρήσεων.

  • Εκμάθηση:

Η διοργάνωση των εβδομάδων εκμάθησης με στόχο να παρασχεθούν στις ομάδες του πρώτου σταδίου οι βασικές αρχές για την επιχειρηματικότητα, καταλήγοντας σε εκδηλώσεις.

  • Μηχανισμός Επιτάχυνσης:

Η έναρξη ενός ολιστικού μηχανισμού επιτάχυνσης, που περιλαμβάνει εξατομικευμένη εκπαίδευση, υποστήριξη καθοδήγησης και κατάρτισης και επιχειρηματικές αποστολές.

  • Διαβούλευση:

Η διαβούλευση με βασικά ενδιαφερόμενα μέρη, συστάσεις πολιτικής και κεφαλαιοποίηση.

  • Δίκτυο Συμβούλων:

Η δημιουργία ενός κινητού δικτύου συμβούλων και μιας συμβουλευτικής μονάδας ανάμεσα στις δυο περιοχές του έργου και πέρα από το τέλος του έργου. Ολόκληρος ο μηχανισμός υποστήριξης αναμένεται να διασυνδεθεί με τα Γραφεία Σταδιοδρομίας των Πανεπιστημίων και με οποιοδήποτε άλλο οργανισμό που σχετίζεται με την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα στην διασυνοριακή περιοχή.

Το έργο δομείται σε πέντε επιμέρους Πακέτα Εργασίας, κάθε ένα από τα οποία συντίθεται από επιμέρους παραδοτέα, για την υλοποίηση των οποίων οι εταίροι του έργου συνεργάζονται μεταξύ τους. Τα Πακέτα Εργασίας είναι:

  • Πακέτο Εργασίας 1 (ΠΕ1):

Διαχείριση και συντονισμός του έργου

  • Πακέτο εργασίας 2 (ΠΕ2):

Επικοινωνία και διάχυση

  • Πακέτο εργασίας 3 (ΠΕ3):

Co Working Στρατηγική, χώροι και εργαλεία

  • Πακέτο εργασίας 4 (ΠΕ4):

Co Working Bootcamps

  • Πακέτο εργασίας 5 (ΠΕ5):

Co Working Επιτάχυνση

Τα αποτελέσματα του έργου περιλαμβάνουν:

  • (150) πιθανοί φιλοξενούμενοι επιχειρηματίες και ομάδες λαμβάνουν υποστήριξη στις Bootcamp Weeks.
  • (300) συμμετέχοντες συμμετέχουν σε ημέρες επίδειξης και συναντήσεις.
  • (150) νέοι επιστήμονες, (150) τοπικές εταιρείες, (40) υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και (25) ειδικοί κάνουν χρήση του σχεδίου δράσης για τη στρατηγική προ-θερμοκοίτισης στη διασυνοριακή περιοχή, το σχέδιο δράσης πολιτικής, την εργαλειοθήκη και τις ενότητες.
  • (150) άτομα με πολλά υποσχόμενες επιχειρηματικές ιδέες συμμετέχουν σε ολιστικό πρόγραμμα επιτάχυνσης πρώιμου σταδίου και (80) από αυτά κάνουν χρήση του καμβά Business Model, του Assumption Validation και του Business Diagnosis Tool.
  • (200) τοπικές εταιρείες επισκέπτονται το Εργαλείο διάγνωσης επιχειρηματικής ιδέας και (100) χρησιμοποιούν τις Ενότητες.
  • (25) ομάδες συμμετέχουν σε εκδηλώσεις pitching και παρουσιάζουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες μπροστά από μια επιτροπή αξιολόγησης.
  • (15) πιθανοί επιχειρηματίες αναπτύσσουν τη δική τους επιχειρηματική δραστηριότητα
  • (4) θεσμικά όργανα της ΕΕ, (10) εθνικά όργανα, (30) περιφερειακά και τοπικά όργανα θα ενημερωθούν για τα αποτελέσματα του έργου
  • (50 επιχειρηματίες), (10) τοπικές αρχές και (10) εκπαιδευτικά ιδρύματα συμμετέχουν στις διαβουλεύσεις με βασικά ενδιαφερόμενα μέρη.
  • (10.000) πολίτες είναι η ομάδα-στόχος της Εκστρατείας ΜΜΕ
  • (20) οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, ΜΜΕ και μέλη του προσωπικού επηρεάζονται από τον οργανισμό αποστολών
  • (800) επισκέψεις στον ιστότοπο ετησίως του συνολικού έργου.