Στην Ελλάδα, υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην πρόσβαση στην εκπαίδευση ανάμεσα σε παιδιά από υψηλό και χαμηλό κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο. Η έκθεση της UNICEF για το 2016 σχετικά με τον αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στην ευημερία των παιδιών στην Ελλάδα υποστηρίζει ότι το παγκόσμιο οικονομικό σοκ και η επακόλουθη ύφεση μετατράπηκε σε κρίση για τα παιδιά. Αντίστοιχα, η έκθεση της UNICEF για την ευημερία των παιδιών στην ΠΓΔΜ αποκαλύπτει πως η πρόσβαση σε οποιαδήποτε μορφή οργανωμένης εκπαίδευσης για παιδιά μικρής ηλικίας είναι εξαιρετικά χαμηλή. Επιπλέον, η πρόσβαση τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μειώνεται σημαντικά ανάλογα με τα επίπεδα πλούτου και εκπαίδευσης των γονέων καθώς και τους πληθυσμούς εθνικών μειονοτήτων. Όσον αφορά τον τομέα της υγείας, υπάρχει επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισης ζητημάτων πρόσβασης, ποιότητας και αποτελεσματικότητας. Σε γενικές γραμμές, τα Κέντρα Κοινωνικής Μέριμνας που υπάρχουν δεν διαθέτουν επαρκή στελέχη, στερούνται επαγγελματικού προσωπικού και συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα.
Το έργο in4child συνιστά μια κεφαλαιοποίηση του έργου“Deliver preschool alternative services- EARLY CHILDHOOD CARE” στο οποίο συνεργάστηκαν οι εταίροι B2, B3 & B4, το οποίο είχε χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Greece-FYROM IPACross Border Programme 2007-2013. Το 2015 το έργο παρουσιάσθηκε ως «best case practice” για την επίδραση του στη διασυνοριακή περιοχή εφαρμογής του προγράμματος από το Ίδρυμα Konrad Adenauer και από την DG NEAR της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στο In4child συμμετέχουν οι: ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων ως επικεφαλής εταίρος, το Πανεπιστήμιο St. Kliment Ohridski Higher Medical School, ο Όμιλος UNESCO Σερρών, και η ΜΚΟ LIFESTART- Growing and learning together.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, σκοπεύει να υποστηρίξει ομάδες πληθυσμού όπως
Τα παιδιά που εργάζονται ή / και ζουν στους δρόμους
Τα παιδιά που ζουν σε οικισμούς Ρομά
Τα παιδιά των προσφύγων στη Βόρεια Ελλάδα και στην ΠΓΔΜ, κοντά στα σύνορα (την παραμεθόρια περιοχή της Ειδομένης στο Κιλκίς, τα στρατόπεδα μετεγκατάστασης στη Νέα Καβάλα, τα Διαβατά, το Χέρσο και άλλα στρατόπεδα που θα δημιουργηθούν στην επιλέξιμη περιοχή και στην περιοχή της Γευγελής).
Παιδιά που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές χωρίς πρόσβαση σε υπηρεσίες και εγκαταστάσεις Γονείς / μέλη της οικογένειας
Ενδιαφερόμενους / εκπαιδευτικούς / κοινωνικούς επιστήμονες / εθελοντές
Το έργο δομείται σε πέντε επιμέρους Πακέτα Εργασίας, κάθε ένα από τα οποία συντίθεται από επιμέρους παραδοτέα, για την υλοποίηση των οποίων οι εταίροι του έργου συνεργάζονται μεταξύ τους. Τα Πακέτα Εργασίας είναι:
- Πακέτο Εργασίας 1 (ΠΕ1):
Διαχείριση και συντονισμός του έργου
- Πακέτο εργασίας 2 (ΠΕ2):
Επικοινωνία και διάχυση
- Πακέτο εργασίας 3 (ΠΕ3):
Καινοτόμος Εκπαίδευση
- Πακέτο εργασίας 4 (ΠΕ4):
Ψυχο-κοινωνική και υγειονομική φροντίδα