Culture Branding – Strengtening Extroversion (CulturePlus)

Το έργο με τίτλο Innovative Economy Ecosystem και ακρωνύμιο INECO, εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας 2, Θεματική Προτεραιότητα g και Ειδικό Στόχο 2.2. του  INTERREG IP CBC ΕΛΛΑΔΑ – ΑΛΒΑΝΙΑ 2014-2020.

Η περιοχή του έργου χαρακτηρίζεται κυρίως από μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις με χαμηλές επιδόσεις που αφορούν στη δυνατότητα δημιουργίας ομαδοποιήσεων συνέργειας, τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας, αδύναμη και ευάλωτη παραγωγική δομή και περιορισμένη ανταγωνιστικότητα στις διεθνείς αγορές.  Ωστόσο μια αυξανόμενη ομάδα από υψηλού επιστημονικού επιπέδου, πτυχιούχους πανεπιστημίων σε συνδυασμό με τις δυνατότητες συμπερίληψης της καινοτομίας στην παραγωγική διαδικασία διαμέσου κατά την παρούσα συγκυρία, έχει εντείνει το επιχειρηματικό «πνεύμα» στην ευρύτερη περιοχή.

Το έργο (πράξη) Culture Branding – Strengthening Extroversion με ακρωνύμιο  Culture Plus εγκρίθηκε προς χρηματοδότηση από την Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος Interreg IPA II Cross – Border Cooperation Programme GREECE – ALBANIA 2014 – 2020. Το έργο εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας 2, Θεματική Προτεραιότητα 2d και Ειδικό Στόχο 2.1 του  INTERREG IPA CBC ΕΛΛΑΔΑ – ΑΛΒΑΝΙΑ 2014-2020.

Στο έργο συμμετέχουν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ως επικεφαλής εταίρος, η Εταιρεία Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας, Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, και από την πλευρά της Αλβανίας το Κέντρο Μελετών και Ανάπτυξης, το Επιμελητήριο Αργυροκάστρου και το Γεωργικό Πανεπιστήμιο των Τυράννων.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 626.555,51€ και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Αλβανίας.

Μέσω της υλοποίησής του, το συγκεκριμένο έργο επιχειρεί να εισαγάγει το rebranding στη διασυνοριακή περιοχή μέσω της ενίσχυσης και επιδέξιας προώθησης των οικολογικών πολιτιστικών πόρων, με επίκεντρο την τουριστική ανάπτυξη. Η διασυνοριακή περιοχή της Ελλάδας-Αλβανίας φαίνεται να έχει αρνητική εικόνα και για τις δύο χώρες και γενικά για την Ευρώπη. Αυτή η κακή εικόνα υπονομεύεται περαιτέρω από τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση που καθορίζει σήμερα την περιοχή. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα ορατό, όταν συγκρίνεται η μεθοριακή περιοχή Ελλάδας-Αλβανίας με άλλες ευρωπαϊκές διασυνοριακές περιοχές με παρόμοια γεωφυσικά χαρακτηριστικά. Η σημερινή, μάλλον υπονομευμένη, εικόνα της περιοχής δεν είναι συμβατή με τις πραγματικές ιδιότητες και τις δυνατότητες. Χαρακτηριστικό είναι ότι περιοχές με καθαρή φυσική ομορφιά, πολιτιστικούς πόρους ενσώματης και άυλης κληρονομιάς δεν έχουν ακόμη προωθηθεί ή αξιοποιηθεί. Ως αποτέλεσμα, η κοινή ευρωπαϊκή ταυτότητα δεν έχει ακόμη προωθηθεί επαρκώς.

Η ιδέα του Έργου αφορά στην αναζήτηση μια νέας επιθυμητής ταυτότητας της διασυνοριακής περιοχής της Ελλάδας-Αλβανίας μέσω της αποτελεσματικής ανάδειξης των οικολογικών πολιτιστικών πόρων βασισμένης σε στρατηγικές μάρκετινγκ του τόπου, με επίκεντρο την τουριστική ανάπτυξη. Για ιστορικούς και πολιτικούς λόγους, οι εθνικές εικόνες, που ‘χτίστηκαν’ τις προηγούμενες δεκαετίες και στις δύο χώρες, δεν επέτρεψαν την προώθηση των κοινών πολιτιστικών πόρων που βρίσκονται εκατέρωθεν των συνόρων.

Ο γενικός στόχος του έργου CULTUREPLUS είναι να επιτευχθεί ο επανασχεδιασμός της εικόνας και της ταυτότητας της διασυνοριακής περιοχής της Ελλάδας-Αλβανίας μέσω της ενίσχυσης και αποτελεσματικής προαγωγής των οικολογικών πολιτιστικών πόρων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση την τουριστική ανάπτυξη.

Το έργο δομείται σε πέντε επιμέρους Πακέτα Εργασίας, κάθε ένα από τα οποία συντίθεται από επιμέρους παραδοτέα, για την υλοποίηση των οποίων οι εταίροι του έργου συνεργάζονται μεταξύ τους. Τα Πακέτα Εργασίας είναι:

  • Πακέτο Εργασίας 1 (ΠΕ1):

Διαχείριση και συντονισμός του έργου

  • Πακέτο εργασίας 2 (ΠΕ2):

Επικοινωνία και διάχυση

  • Πακέτο εργασίας 3 (ΠΕ3):

Καταγραφή και αξιολόγηση οικο-πολιτιστικών πόρων

  • Πακέτο εργασίας 4 (ΠΕ4):

Διαδικασίες δυναμικής διαβούλευσης και δικτύωσης

  • Πακέτο εργασίας 5 (ΠΕ5):

Στρατηγικό σχέδιο προώθησης

  • Πακέτο εργασίας 6 (ΠΕ6):

Ανάπτυξη δεξιοτήτων στο Place Marketing